Hvorfor er der så mange mennesker der er bange for ''kamphunde''?
Det er fordi det altid er dem man høre om.
Det er ligesom med udlændinge her i danmark man tror det kun er dem der er kriminelle fordi det er altid dem man høre om.
Jeg vil meget gerne sammen med andre der er enige med mig, lave en hjemme side hvor man hver især fortæller om sine oplevelser med disse helt fantastiske hunde.
Jeg ved ikke rigtig ;o) Personlig er jeg altid bange for at møde en "kamphund" der skal overfalde min vidiunderlige Yndige Amanda:o( Men om de skal forbydes? Er det ikke ligesom at forbyde bestemte mennesker? Jeg tror fuldt og fast på at, hvis de mennesker der har disse hunde, har kærligheden, tålmodigheden, motions muligheder, trænings muligheder og ikke mindst 100% trofastheden over for store muskelhunde, kan disse hunde også blive kærlige som lam, men man må ALDRIG tro 100 % ubetinget på dem, ligesom man ikke kan med mennesker.
Tanker fra Susanne :o)
Jeg er også personligt bange for at møde en kamphund, når jeg er ude og gå, og især hvis den er løs!
Jeg plejer altid og vænne om, hvis de er løse
forstår dig godt. og i nogle tilfælde kan det os gå galt, men nu er det sådan at de fleste ''Såkaldte Kamp/muskelhunde'' er utrolig kærlige og skønne familie dyr..
så døm aldrig på forhånd, så går man glip af alt for meget :)
jeg synes medierne gør med kamphunde/muskelhunde som de førhen gjorde med indvandrere, det er altid kun når det er en kamphund/muskelhund der gør noget det kommer i medierne. men hvis det er en labrador eller anden hunderace der ikke er en kamphund/muskelhund bliver der overhovedet ikke gjort opmærksom på det selvom de kan være lige så agressive. det er for dårligt
Jeg er af den mening, at de burde forbydes... Det er lidt synd for hunden, for det er ikke den der har skylden, det er dem der bruger den forkert, der skulle fratages retten, til at have dem..
Men et ry som de har fået, kan de ikke slippe af med igen, så jeg syns, ikke de hører til her
Jeg hader Kamp hunde de er så uhyggelig:( men nogen gange er de okey og fine nok
jeg er ikke særlig vilde med kamphunde jeg vil helst ungå dem hvis jeg kan og tror heller aldrig at jeg ville komme til at tror 100% på dem.
Alle har bestemte meninger omkring kamphunde/muskelhunde! Men det som sagt ejen den er gal med. Hvorfor anskaffe sig en hund, man kun vil skabe frygt med? det giver jo ingen meningen. Og så bruge den til kampe med andre hunde? Det kalder jeg hjerteløst.
Jeg personligt elsker kamphunde, da det ikke er dem som er det store problem, men ejen. Jeg ejer selv en Amstraff på 3 år, og han er noget af det kærligste jeg har haft :). Så det er ikke hunden i skal være bange for, men det er derimod ejen i skal løbe fra..
Og man kan desværre ikke bare forbyde en hund som faktisk er en kærlig hund:) Aviserne skriver kun om de store "farlige Muskelhunde".
Jeg ville aldrig have en anden race, da de er en god familie hund, hvis man ved hvordan man passer en hund! :)..
Ved racer der er avlet til kamp, er det ofte ikke ejeren der er noget galt med.
Hundene har det indbygget at blive ved og ved med at angribe. Det er hvad de er avlet til gennem genereationer og atter generationer.
Det vil tage MEGET lang tid at avle sig ud af, og det kan være næsten umuligt at opdage hvilke hunde der har anlæg for det her kamp-halløj og hvilke der ikke har. Så det er MEGET svært at avle sig ud af.
At påstå at det altid er ejeren, selv med racer der specifikt er avlet til at slå andre dyr ihjel når de først angriber, er bare bund naivt.
Jeg har visse hunde jeg på ingen måde bryder mig om. Til tider skyldes det både udseenet af hund og ejere til sammen, men andre gange er det udelukkende hunden der gør mig urolig, fordi den bare ikke virker venlig.
Jeg er egentlig ret afslappet med hunde, selvom jeg har meget svært ved at se det charmerende ved langt de fleste korthårede racer.
Men ser jeg en af hund hvor vi er ovre i en race der er avlet til intens hyrdehund, vagthund eller kamphund, og bryder jeg mig ikke om hundens atitude, så gør jeg alt hvad jeg kan for at ignorere dyret.
Når jeg ser de her "hårde" fyre komme gående med div. muskelhunde, der ikke er kastreret, og ikke er i snor, har jeg mest af alt lyst til at pande en eller anden ned -_-
Men generelt er det ikke det mest intelligente at stole 100% på sin hund, lige meget hvad pokker man har for en hund.
Nogle mennesker kan stå i en situation hvor det kan være nødvendigt, men de fleste hunde kan man altså ikke stole 100% på.
Man ved ikke om der pludselig sker et eller andet, der tænder hunden af.
Hvis man stoler fuldt og fast på sin hund, og man oven i det har en hund der har anlæg for kamp, så er man godt på vej mod en ulykke.
lige en påmindelse det er ikke en kanphund før den har været i kamp.. man hader kun de hunde fordi medioerne har bedt jer om det.. ikke en skid andet.. vi har haft muskelhunde i vores fam i 13år nu aldrig i livet har nogle som helst af dem bidt tvært i mod altid været trofast og en babysitter amrikansk astaffort terre i usa er kendt som the nanny dog som betyder babbysitter hunden.. hvad med det hvad men den amstaff hvalp der for nogle år siden holte en lille dreng i 6 timer i sin snor/ halsbånd og ikke rev sig los for havede den gjort det var drengen død af faldet og hunden var 6-8 mdr.. der glemmer folk.. hvad med gravhunde prinsen hun den må gerne bide eller sådan en rase er folk ikke bange heller bare små hunde.. men når jeg skrive amstaff det lyder farligt hvad med rasen amerikansk stafforbshire terrei.. hvilken en af dem lyder bedst hilsen lea og tag jer lige lidt sammen ligemeget hvilken hund man har så kan du gøre den syg i hovedet hjernebetændelse kan gøre meget ved en hun ligemeget racen
Er en lastbil farlig? ja hvis det er en fartgal der er bag ved rattet eller hvis personen ikke har sat sig ind i hvordan en lastbil er.. sådan er det også med muskelhunde.. kommer de i de forkerte hænder ender det galt med dem.. jeg hader de folk der bruger dem som potensforlænger! for de ødelægger det, for os der har en dejlig, stille familie hund (amstaff) ! Til dem der ikke kan lide hundene, kan da holde det for dem selv og ikke går og sige åårh nej en kamphund.. det er helt klart først en kamphund hvis den har været i kamp og det har min + mange andre ikke.. over halvdelen af amstaffer elsker børn,katte og andre hunde.. men det er bare synd for dem, hvis de ikke bliver gjort sociale fra hvalp.. så er det, at det kan ende galt !!!
det kan godt være at de for mange 100 år siden blev arvlet til kamp, men det kan man forebygge fra hvalp af, men det fatter mange af dem der køber amsatff ikke... !! Jeg ved det kan slå klik for dem, men det kan det også ved andre racer.. eks. familiens elskede lab. min udlejeres lab er agrasiv over for min amstaff, men min har aldrig gjort hende noget.. Min amstaff er blevet angrebet 4 gange, uden at gøre modstand, han ved ikke hvordan man skal gøre.. Det ligger i alle hunde racer at kunne blive agrasiv, for de stammer fra ulevene.. men folk har bare set sig sure på muskelhunde, pga medierne!!! medierne er der jo ikke hvis der er en flok muskelhunde der leger rigtig godt ude på en mark eller i en hundepark.. min hund legede med 20 andre hunde i en hundepark og, der var en golden retriver der gik amok på min hund, imens min hund var ved at grave et hul.. jeg siger ikke at jeg stoler 100 procent på min hund, men jeg stoler så meget på ham at han går uden snor og får lov til at lege med andre hunde.. når det ikke er de der bitchi ejere, der bare ikke vil have deres hund til at lege.. snak dog med hunden og oplev den, istedet for at dømme den på forehånd!!!!
En kamphund er en kamphun om den så har været i kamp eller ej, en hyrdehund er en hyrdehund ligemeget om den har prøvet at hyrde eller ej.. det er racen det er det de er avlet og det er det deres instinkter er bygget til..
Ikke alle kamphunde er farlige, jeg syntes selv at de er smukke og dejlige hunde, men ved bare aldrig hvad der tænder dem af, og i modsætning til f.eks en golden retriver der angriber en anden hund, så stopper kamphunden ikke med at angribe når den anden overgiver sig, sådan som en hver anden normal hund ville gøre (der findes selvfølgelig underlige hunde)
Vores hund kan både være hyrdehund og jagthund, (vi har 2) dén ene hyrder alt hvad hun ser når vi går tur, løber i cirkler om os og gør hvis vi kommer for langt fra hinanden, men.. vi har aldrig trænet hende til at hyrde, hun har aldrig rigtigt prøvet det, hun har aldrig set en stor flok får, så det er et virkelig dårligt agument at sige at hunden kun kan finde på at angribe hvis den er trænet til det.
når i nu siger "dømme på forhånd" så vil jeg sige at jeg er hundetræner, og har været handler på mange udstillinger, og kender utrolig meget til mange hunde, så jeg ved hvad jeg snakker om.
på vores træningsplads når vi har hvalpe tør vi ikke slippe en stor mynde sammen med en lille mops eller gravhund, for mynden kan pludselig tænde af og tro det er en kanin som bare skal slås ihjel, de eneste jeg acceptere som ordenlige kamphunde ejere er at de selv ved at deres hun er avlet til det den nu engang er, og arbejder med den ud fra det punkt, hele tiden har det i tankerne og ved hvad deres hund kan gøre, istedet for bare at stole blindt på dem, det er jo ikke de mennesker eller hunde der er problemet.
problemet er ikke medierne, men at det er sejt at have kamphund, de er nogle af de mest kærlige hunde jeg har mødt og opmærksomhedssøgende hunde, men de kan vænde på en tallerken.
bør medierne ikke sige det hvis en 8 årig pige et blevet angrebet at en hun ligemeget hvilken, syntes i så også at det skal være lovligt at have pitbull´s her i Dk? for de er her, fordi folk syntes det er sejt med en endnu farligere hund, istedet for at købe en amstaff som ligner den, kun fordi det er sejere at have en farlig hund..
Jeg syntes ikke selv de skal forbydes, men at folk skal åbne deres øjne overfor hvilken hund de har, istedet for bare at stole 100% på den, det er et dyr.
prøv at stirre jeres kamphund direkte i øjnene, og se hvem der kigger væk først, hvis der er jeres hun er det et rigtig godt tegn
min hund kigger altid væk når jeg stirre ham i øjnene.. og forleden blev han skambidt uden at gøre noget selv, han smed sig ned på ryggen og lod den anden hund gøre hvad den ville.. hvis jeg ikke var kommet imellem havde jeg ikke haft nogen hund idag.. det var en lab der gjorde det.. jeg træner min hund hver dag sammen med andre hunde.. han er også blevet angrebet af en bette rottehund , uden selv at gøre noget igen.. han smider sig eller løber væk.hvis en hund gøer og knurrer af ham, tror han bare det er leg, så vil han bare løbe og lege !! jeg kontaktede tv2oj for at få noget vent ang muskelhunde.. de ringede mig og op spurgte om jeg vil have dem ud og min hund i tv.. ja fordi han tager det nærmeste legetøj når der kommer nogen og så vil han lege.. Folk er begyndt at åbne sig mere op for min hund, men det hjælper ikke når der så kommer en spade , de kun bruger sin som penisforlænger !! hader dem der ikke har styr på deres hund.. men det er ikke kun muskelshunds ejere, der er squ også meget dem med små hunde.. sådan nogle små nogen der bare står og gøer og vil bide mig,, forleden kom der en lille blandningshund rundt om hjørnet, den satte sig i min hunds hals, den lille møghund havde vristet sig ud af sit halsbånd da de var ude at gå med den.. FÅ STYR PÅ JERES HUNDE...
problemet er at medierne ikke kommer når der sker noget godt med en muskelhund.. eller når en schæfer, lab, eller lille ''rotte'' bider.. de vil kun gøre det værrer end det er.. jeg vil squ gerne se den dag der kommer en schæfer i tv fordi den har bidt.. igår var der en granddanoaries der gik løs og hang i ryggen på en labhvalp som var i snor.. det sagde de folk omkring at det sker jo sådan noget.. men så stod jeg med min hund og en anden amstaff , der kiggede folk meget forarvet at vi kunne stå der.. min hund og den anden sad bare stille og kiggede på hinanden.!!!! hvis de to amstaffer havde bare sagt piv, havde folk straks ringet til politiet , men intet skete med den hund der bed, den blev sat i snor og labhvalpens ejere sagde at de nok selv skulle betale dyrlægeregning.. min hund er blevet bidt 4 gange , hvor vi selv har betalt dyrlæge, selvom de hunde er kommet løbende uden snor imens min er i snor.. men ingen vil betale til en muskelhund !!! tag jer sammen og mød min hund istedet for at gå udenom !
chiliminamstaff: Det stemmer ikke rigtigt hvad du siger?
Du siger du stoler nok på din hund til at du render med den uden snor,(hvilket jeg selv synes er uansvarligt!) og så går du pludselig med snor på den og alle de andre, som selvfølgelig ikke har snor på, render rundt og bider din hund?
Jeg synes jeg har hørt mange forskellige episoder hvor din hun ikke gør en skid, det kan da godt passe, men det lyder meget mærkeligt. Jeg siger ikke at du lyver, men hvis jeg selv skal være ærlig tror jeg sq ikk helt på at du har oplevet alt det!
Min mening omkring kamphunde er at dem der er tilbage i Danmark skal have den bedste tid som de lever, og når de så dør, dør de, ligesom alle andre hunde.
Lad dog være med og avl med dem, det sikrer da KUN at de hunde ikke har den bedste fremtid? Elsk jeres hunde, og når deres tid er forbi er den forbi. Anskaf jer så en ikke'forbudt hunderace, og få gode timer med den?
Jeg hører folk sige at de aldrig skal have andet end amstaff osv. men hvad er der galt med de andre hunderacer?
Jeg har intet imod kamphunde/muskelhunde, men jeg synes de ejere der så ligefrem begynder og avle dem osv. er totalt hjernedøde. De har da forfanden fået lov og have hunden til den engang dør?