`Hej vil hører jer om om i os, har noget imod Blanings hunde for hvalpe?
jeg har intet imod blandigsracer men min erfarign er at man skal passe på at blande nogle racer. Jeg havde fx en schæfer blandet med en labrador, som desværre fik en sygdom der gjorde at de konstant havde hovedpine og ville bide i ting, derfor fik vi den aflivet da dyrlægen sagde at der ikke var noget at gøre ved det og den ikke skulle lide, ca en uge efter snakker jeg med min faster som havde været ude for det samme, og hendes hund var af samme blandig ! dog ikke i famillie med min gamle. Samtidig havde min veninde også en af denne blandig og hendes hund var mildt sagt utilregnelig. Det fik mig til at tæne så jeg kontaktede dyrlægen dagen efter for at få at vide om det bare var en tilfældighed eller om der faktisk var en grund. Han bekraftede min teori om at nogle hunde ikke må blandes da det kan give skader på hjernen. Derefter ringede jeg til min veninde og en uge efter var hendes hund ogå aflivet. Dermed har jeg ikke sagt at det er en dårlig hund fordi den er blandings, blot at man skal passe på hvad man gør :D
Der er intet galt med at blande racer, bare man tænker sig om, en lille huske rejel er at hvis man skal blande så bland 2 hunde fra samme "gruppe", hvis man som der står højere oppe blander en laborador og en schefter ender det ikke altid godt, det skyldes b.la. at den ene hune er hyrdehund og den anden er stående jagthund, nogle hvalpe vil blive sindsyge for di den bare ikke ved hvad den skal, jeg kan ikke uddybe det mere, men hvis du skal blande, så bland 2 hunde med samme formål, så ved man hvad man får ud af det bagefter :)
Hvad er det for hunde du vil blande?
Der er intet galt med at blande racer, bare man tænker sig om, en lille huske rejel er at hvis man skal blande så bland 2 hunde fra samme "gruppe", hvis man som der står højere oppe blander en laborador og en schefter ender det ikke altid godt, det skyldes b.la. at den ene hune er hyrdehund og den anden er stående jagthund, nogle hvalpe vil blive sindsyge for di den bare ikke ved hvad den skal, jeg kan ikke uddybe det mere, men hvis du skal blande, så bland 2 hunde med samme formål, så ved man hvad man får ud af det bagefter :)
Hvad er det for hunde du vil blande?