Sikke en masse røre der er omkring de forbudte hunderacer. Læste artiklen i BT igår. Til jer der annoncerer med Amstaff og de andre forbudte racer så kan jeg sagtens forstå jer. Hvad skal man ellers gøre, slå dem ihjel? Nej vel. Alternativt må man jo sælge dem til udlandet og der er da ikke så langt til Tyskland eller Sverige. Har set en side i Sverige der hedder tazzen.se
/Morten
Morten!
Jeg er helt enig med dig! Folk går jo amok - en slags sindssyge vil jeg nærmest kalde det!
Men det kommer helt bag på mig, at rigtig rigtig mange faktisk trækker på skulderen og afliver deres hunde!
den nye hunde lov er taget op til revision i folketinget :) var der en politiker der udtalte for ikke så længe siden. De får intet ud af den lov de har lavet. Det ville være bedre at gøre så vi kunne få lov at træne vores hunde på samme vilkår som alm hunde .. Fordi vores lille tæve er blandet med amstaff , vil ingen tage hende ind i en trænings klub. "hun er jo en farlig kamphund" ... der underligt nok elsker kaninerne, og vores lille hund på 7 kilo.. Hendes bedste hunde ven er en lille dværgpincher på knap 2 kilo .. så kamphund ? nnnnnaaaaaahhh .. vi træner hende da bare hjemme i vores have :) men ville da være dejligt at kunne komme ud og lave noget med hende sammen med andre nye hunde :) godt vi har så mange venner med hunde. hun får masser af nye indtryk, og nye mennesker, nye børn, dyr, hunde, :) det hele .. Hun elsker vores to nevøer på 5 og 7 .. de elsker at lege med hende. ikke nogen der er bange for nogle der :)
det er sågar kommet så vidt med loven nu, at hundegalleri.dk har forbudt brugerne at oprette en profil på en amstaff, og de andre 13 racer...... FORYGT ! det er et galleri, hvor man viser sine dejlige billeder af hundene ..... at de banlyser hundene der, er simpelthen for lavt.. :/ øv for at kaos .. Men altså pitbull'en blev ulovlig i 1991 , og de er her stadig ? hvad siger det ? :) loven føre ingen vegne..
Hej allesammen.
Jeg er fuldstændig forvirret oven i mit hoved af alt det her muskelhunde halløj! :S.
Så nu håber jeg at det er i orden jeg spørger jer om et par ting, da jeg lige vil have det på det rene.
Jeg vil gerne have en Amstaff, men det kan jo ikke rigtig lade sig gøre da de jo er forbudte at overtage, MEN - der er jo en heeel masse der sælger deres Amstaffs herinde? Men det er jo nærmest umuligt for dem der køber dem, at holde de hunde hemmeligt (bliver man jo nødt til, når de egentlig er ulovlige at overtage nu) fordi at når de skal til dyrelæge, hvilket de jo er nødsaget til, så kan lægerne jo godt tænke sig frem til at hunden er ulovlig, hvis man jo ikke har papirene på hunden? .. Så jeg forstår ikke hvordan det kan være der stadig er folk der kan have ulovlige Amstaffs, når de jo burde blive opdaget -af måske deres dyrelæge?..
Håber der er nogen der kan svare på det..! :).
det jo ikke hundene der er noget galt med overhovedet det sku dem der er ejer dem der er nogle forkerte mennesker ibland men ja selv en anden hunde race som lad mig se labradoren ja den kan sku også være farlig.. en hund er hva man gør den til... jeg sys den lov skal væk også ska man bare have kørekort til hund i stedet for..
fuldstændig enig med mullerpigen92
der er jo intet i vejen med de hunde. det er tit personen bag hunden man må kigge på. hundene er generationer tilbage trænet til kampe, og det ligger i dem. men det er deres natur. hvad der så bringer det frem i dem, tit med et klik, ved jeg ikke. men holder på det er den rette opdragelse, med rolig hånd, men alligevel fast hånd... hvadf hat loven nu gjort??? alle ændre i racerne, til blandinger osv. en dyrelæge har udtalt sig at det ikke er muligt at identifisere hundens oprindelige race, selv ved blod prøve. hvad gør man så med alle de "boxer/labrador" blandinger?? :) osv. kan ikke se hvad den lov skal gøre godt for. ærligtalt. ellers ændre folk i kontrakten så det ligner på dato, at man har haft hunden, fra før loven trådte i kraft. spørger i mig, har politiet, folketinget osv bare gjort det sværre for dem selv
PS: det var i tilfælde af blandings hunde uden stambog, det ikke er muligt at identifisere racerne.
Nej det er ikke hundene den er galt med- det kan vi godt være enige om.
Men folk burde også holde sig til den lov der er nu og følge den, for det bliver ikke bedre at folk sælger deres hunde til folk når de ikke må- eller laver hvalpe på deres tæve. De "ødelægger" det for folk der faktisk gerne vil gøre noget ved dette problem men er svært når der ja undskyld mit franske er en flok idioter der ikke holder sig til den lov der nu en gang er!
Og de fleste af de hunde der er på listen nu er BESTEMT ikke lavet til kamp!
det er en dum lov for jeg min lille bror paa 5 og min faetter som ogsaa er fem legede en gang med en amstaff blanding og der skete der ikke naaet ps;deler selv en amerikansk bulldog og den er bare saa venlig mod femm
ede
er der nogle der har amstaff/blue nose til salg?
Ja, og de folk der går amok omkring de hunde, er pga af medierne.
Vi er en familie på 4, det er så kede af det, vores yngste datter, har fået allergi, og nu har vi i noget tid, prøvet og se om det nu kunne gå med hunden alligevel, vi elsker hende så højt, men vi må jo tænkte på vores datter og frem, men vi kan simpelthen ikke bære og se hende blive aflivet, hun er den kærligste muskelbasse.
Jeg sidder helt med tåre i øjnene, bare ved tanken om, dagene går og vi måske kun har den sidste ud vej.... :(